Alla inlägg under januari 2017

Av Marie-Louise - 20 januari 2017 16:52

Idag har det blivit lite vardagsbilder när de är igång och leker. Första gången de får ha den här lilla klöspelaren.Den brukar vara populär hos kattungarna.Jag gör som man brukar med barn att de får ha den ett tag sen byter jag den till nåt annat. Jag tycker jag fick en härlig bild på Sonett och Chewbacca i fönstret.Jag hoppas att han ska para Sonett.Hon är halvsyskon till den här kullen. Från Filippas första kull sen har de hängt ihop hela tiden.                        

Av Marie-Louise - 19 januari 2017 09:10

Jag kallar honom min lilla smutsgris. Det är så tråkigt att han ska bli så smutsig. Han är ju igentligen inte smutsig det beror på hur de gör när de äter och dricker. Jag vet inte riktigt hur de bär sej åt men man har ofta någon perser som gör så här på nåt sätt doppar de väl ner ansiktet i vattenskålen och sen går de tillmatskålen och äter med hela ansiktet där också i royal canins kattungemat och då färgar det på pälsen.Som tur är går det ju över.         

Av Marie-Louise - 9 januari 2017 15:32

Nu är Oddies pojke 7,5 vecka. Inte klokt vad tiden går fort han är så söt 

den här lille killen    

Av Marie-Louise - 7 januari 2017 13:42

I mitten på februari ska den här lille krabaten flytta till Musli som också kommer från mej. Jätteroligt tycker jag    

Av Marie-Louise - 5 januari 2017 21:45

Tiden går fort nu har de hunnit bli 7 veckor.              

Av Marie-Louise - 5 januari 2017 21:30

Den 17:e november fick Schneiders Filippa sin sista kull. Det blev 3pojkar och 1flicka              

Av Marie-Louise - 4 januari 2017 06:33

Nu äntligen har Oddie blivit mamma. Det föddes en liten pojke den 14;e november de var 2 men en var dödfödd.Men 1 röd-vit pojke var det fart i.Det var roligt för Oddie att äntligen få bli mamma hon är ju över 3 år.            

Ovido - Quiz & Flashcards